СЕДЕМКРАТНО ВЪЗВРЪЩАНЕ
Нека да погледнем в Еремия 33:11:
„Глас на радост и на веселие. Глас на младоженец и на невяста, глас на ония, които казват: Хвалете Господа на Силите, Защото Господ е благ, защото Неговата милост е до века. И глас на ония, които принасят благодарствени приноси в дома Господен, защото ще върна пленниците, взети от тая земя, както са били по-напред, казва Господ. “
Според „Новия американски превод на Библията“ е казано: „Аз ще върна имотите, иззети от тази земя и ще ги възстановя както са били по-напред, казва Господ“.
Знаете ли кои са „пленниците“, Взети от тази земя? Вашите притежания – Вашите блага. С други думи, Бог казва: „Посрещайте с радост разграбването на благата ви, защото Аз ще Ви ги Върна изобилно!“
Сатана откраднал от онези хора нещо, което е било тяхно – земята им, благата им, собствеността им – и въпреки това, те продължили да бъдат радостни. Те не позволили да им бъде ограбена радостта. Бог казва, че ако хората издигнат глас на радост и не позволят на Сатана да я ограби от тях, Той ще възвърне плененото от страната им, също така и собствеността им.
Щом като радостта още излиза от устните ви, Бог обещава да ви върне обратно откраднатите блага! Ето, това са добри новини!

Седмократно възвръщане

Това не е всичко, което Бог ми каза, а само част от него. Той продължи: „Синко, ако дяволът не може да ограби радостта ти, той не е в състояние да задържи онова, което ти принадлежи. Ако не може да отнеме твоята радост, не може да задържи благата ти. Аз ще ти ги върна обратно. Според Моето Слово, ти ще ги получиш седмократно!“
Когато дяволът започне да плаща седмократно това, което е задигнал, той ще бъде принуден да не краде повече. Притчи 6:30-31, потвърждава това:
„Дори крадецът не се пропуска ненаказан, даже ако краде да насити душата си, когато е гладен;
и ако се хване, той трябва да възвърне седмократно, трябва да даде целия имот на къщата си.“
Бог иска да живеем в изобилие. Той желае да бъдем благословени във всички области – стократно възвръщане на всичко, което сме дали за Него и седмократно връщане на всичко, което дяволът е откраднал от нас. Не знам как стоят нещата при вас, но за мен това е голяма радост!
Бог казва: „Ако крадецът бъде хванат…“ Ако го хванете да краде от вас, той е длъжен да възстанови седмократно откраднатото и целия имот на къщата си.
Искам да ви кажа, че аз хванах крадеца! Вече зная кой е и какво представлява той!
Аз вярвам в стократния плод на моето даване за благовестието. Аз вярвам, че небето ще бъде отворено за мен, защото давам редовно десятъка си. Също така вярвам, че ще ми се възвърне седмократно всичко, което дяволът ще открадне от мен. В такива случаи назовавам всички неща, които Сатана ми е ограбил. Казвам му: „Дяволе, ти си крадец и си откраднал много неща от мен. Сега, върни ми ги обратно и то седмократно!“ И той започва да ми ги връща.
Не мислете, че свидетелството, което искам да ви разкажа, е за моя слава и хвалба. То е резултат от живото Слово на Бога и от Неговата изключителна вярност. Едно нещо е да проповядваш, а съвсем друго е да живееш това, което проповядваш и да проповядваш това, което живееш.
Веднъж дяволът ми открадна три хиляди долара. Ето как стана това. Купихме си къща, която беше построена Върху един акър земя. Това беше старо имение с около тридесет дървета. Каролина имаше голямо желание за такова старо жилище, което да поднови. И така, ние продадохме нашия нов дом и купихме това чудесно място, което някога е било много красиво. Имаше езеро за риби, фонтани и обширна земя. Но възстановяването изискваше много средства.
Дърветата и храстите не бяха преглеждани и подрязвани много време. Освен това открихме, че дърветата бяха вече на умиране. Тъй като те бяха главното основание, за да купим това място, повикахме специалист, който да открие причината за изсъхването им.
Човекът огледа дърветата и каза на Каролин, че пет вида насекоми причиняват вредата. Помолихме го да ни каже колко ще струва почистването и той посочи сумата 500 долара. И така, Каролин се съгласи.
След като свършил с почистването, той казал на Каролин: „Нужно е тези дървета да се подкастрят. Много време към тях не са проявявани грижи.“
Когато тя го, попитала колко ще струва това, той отговорил, че цялата работа ще бъде за около 5000 долара. След като научих по-късно за това, аз се противопоставих: „Има други неща, които трябва да направим, преди да похарчим 5000 долара за дърветата.“ Трябваше да подновим цялата къща, да сменим килимите, пердетата и т.н. Не мислех, че е целесъобразно точно тогава да изразходим тези пари за дърветата. Освен това, нямахме достатъчно средства.
Отхвърлихме предложението на човека, като го уверихме, че по-късно, когато имаме възможност, отново ще се обърнем към него.
Скоро след това аз, Каролин и дъщерите ни трябваше да пътуваме за едно събрание във Флорида. Когато се върнахме, намерихме няколко камиона, паркирани пред нашата къща. Следващият ден, когато се върнах от офиса, видях няколко мъже да се катерят по дърветата и да режат дебелите клони. Човекът, когото вече познавах, държеше в ръка ножица за подрязване и ръководеше цялата акция.
Аз отидох до него и попитах: „Какво правите?“
„Подрязваме дърветата ви.“
„Кой ви нареди да правите това?“
„Мисля, че това е по ваше желание.“
Отговорих: „Ясно ви казах, че не желая това, поне за сега.“
„Мисля, че се уговорихме.“
„Не, ние направихме договор за първата операция, но не и за подрязването на дърветата. Моля, погрижете се вашите момчета да напуснат мястото ми.“
Мъжът ми отговори: „Работата, която досега сме извършили, струва 3000 долара, и вие ми ги дължите.“
„Не, нищо не ви дължа! Не съм ви канил да работите в моя двор и вие много добре знаете това.“
Чувствах, че още малко и щях да изгубя радостта и самообладанието си. (Имах силен подтик да избърша грях и по- късно да получа прощение.)
Първата ми реакция беше следната: Няма да платя 3000 долара и ще повикам адвоката си. Знаех, че той няма да позволи да дам тези пари. Ако се стигне до съд, щях да спечеля делото, защото не бях подписвал никакъв договор с този човек. Правото беше на моя страна и аз знаех това.
Но Веднага си припомних един цитат от Словото: „…ходете в любов…“ (Ефесяни 5:2). Ясно чух следния въпрос: „Какво би направил Исус в такава ситуация?“ Представих си Го с бич в ръка да прекатурва масите в храма и да гони среброменителите от там (Йоан 2:15). Помислих си: „Къде е моят бич?“ Бях готов да набия този натрапник.
„Не“ – каза ми Господ, – „тази ситуация е по-различна.“
„Но, Господи – протестирах аз, – защо трябва да ходя в любов, когато не съм виновен в този случай? Той трябва да ходи в любов.“
Господ ми отговори: „Той не знае нищо за любовта.“
„Тогава моля те, обясни ми, Господи, какво значи да ходя в любов в моята ситуация.“
„Плати сумата, която дължиш.“
„Но, Господи, аз нямам тези 3000 долара.“
„Аз не те питам дали имаш тези пари. Казах ти само да му платиш.“
„Но, Господи, аз съм предвидил средствата за друга цел.“
„Плати му. Любовта никога не отпада. Аз ще ти върна обратно тези пари.“
Честно да си призная, нямах желание да направя това. Исках да се боря. Но когато се върнах вкъщи и заговорих Каролин по този въпрос, аз я попитах: „Какво мислиш, че трябва да направим?“
„Бог ми каза, че трябва да ходим в любов.“
„И на теб?!… Добре, тогава ето чековата книжка“
Вашето заключение, може би е, че в моя начин на мислене има съвсем малко любов. Понякога ние трябва да ходим в любов, но с вяра.
С голямо неудоволствие подписах чека. Тогава Господ ме попита: „Сигурно искаш сумата да се върне обратно при теб, нали?“
„Да!“ – отговорих аз.
„В такъв случай, трябва да промениш отношението си.
Преглътнах. Заедно с Каролин се хванахме за ръце и се помолихме: „Отче, в името на Исус, ние ще ходим в любов. Ще платим на човека 3000 долара.“
Тогава Господ ми припомни, че крадецът трябва да върне всичко седмократно. Той каза: „Сатана е откраднал тези пари от вас, но любовта никога не пропада. Не му позволявайте да открадне радостта ви сега. Трябва да настоявате и да изисквате седмократно възвръщане на сумата.“
И така, аз дадох с радост тези 3000 долара.
По-късно, когато пътувах с колата си към офиса, казах на дявола: „Ти трябва да ми върнеш парите седмократно, в името на Исус!“
Трябваше често да му казвам: „Дяволе, ти ще ми върнеш парите седмократно.“ Но аз забравих това.
Една сутрин Господ ми припомни за светиите, които с радост посрещали разграбването на имота си. Изведнъж се сетих за моя случай и казах: „Дяволе, сигурно си спомняш, че открадна от мен 3000 долара във връзка с подрязването на дърветата? В името на Исус аз искам от теб да ми върнеш сумата седмократно! Ти не можа да откраднеш радостта ми, следователно не можеш да попречиш на благословенията ми!“
След няколко дни, както си почивах у дома, телефонът иззвъня. Беше един човек, когото бях срещнал преди две седмици. Той ми каза: „Бог говори на съпругата ми и на мен, и ни възложи нещо. Аз ще дойда със самолет до Форт Уорт, за да се покоря на Господа. Ще ми бъде приятно да ви поканя на закуска.“
Следващата сутрин посрещнах този човек на аерогарата и отидохме да закусим заедно. Докато разговаряхме, той ми каза: „Бог ми говори за 3000 долара, които дяволът е откраднал от вас. Той възложи на мен и на моята съпруга да ви върнем седмократно тези пари.“
След това ми подаде един плик. В него имаше 21 000 долара В брой! Повечето от парите, които получаваме, ние влагаме в нашето служение, а за себе си задържаме необходимото за преживяване. Но мъжът подчерта: „Тези средства няма да използвате в служението си. Бог иска те да бъдат лично за вас и за съпругата ви. Дяволът е откраднал от вас 3000 долара и следователно тези пари трябва да бъдат върнати седмократно. Употребете ги, както намерите за добре.“
След това той допълни: „Може би ще ги вложите за ремонта на къщата ви.“ Ние вярвахме, че Господ ще ни върне парите точно за тази цел.
Оттогава винаги обясняваме на дяволът, че трябва да ни върне седмократно всичко, което ни е откраднал!
Ако Сатана не може да ограби радостта ви, не може да попречи на благословенията ви. Вярвате ли това? Ако вярвате, време е да застанете твърдо и да възвърнете благословенията си. Дяволът се опитва да открадне вашите финанси, вашите материални притежания и дори вашата радост. Но ако сте духовно смели и стоите твърдо върху обещанията на Божието Слово, като не позволявате на Сатана да ограби радостта ви, той не ще бъде в състояние да ви стори никакво зло. Няма значение по какъв начин се опитва да направи това; не му разрешавайте да ви лиши от вашата радост. Дори и да успее да задържи финансите ви или нещо друго, знайте, че всичко това е временно; той не може да ви зароби, поради радостта, която прелива във вас.
Като имаме предвид това, няма причини християнинът да пропада. Когато Сатана тръгва срещу Божиите деца, той сам си създава трудности. Бог е промислил избавление по два начина: ние даваме за Господа и това семе дава изобилни плодове; Сатана краде от нас и го връща седмократно.
Припомнете си за момент всички неща, които Сатана е успял да открадне от вас, откакто сте повярвали в Бога. Изложете на показ крадеца, дявола! Смъмрете го в името на Исус Христос. Застанете върху авторитета на Божието Слово и му заповядайте да ви върне всичко, което е откраднал, и то седмократно! Вие имате тази власт!

Как да се молим?

Молете се с тази молитва, и то гласно:

„Небесни Отче, според Твоето Слово, всичко, което вържем на земята, ще бъде вързано и на небето и всичко, което развържем на земята, ще бъде развързано и на небето.
Сатана, аз те връзвам. Аз връзвам началства та и властите, и силите ти. Връзвам всеки демоничен дух, който е предназначен да застане срещу мен и семейството ми, с цел да краде от нас и да ограбва както благословенията ни, така и радостта ни. Зли духове, които крадете, аз ви връзвам в името на Исус от Назарет!
Сатана, ти си крадец и ние знаем това от Словото. В името на Исус, аз ти заповядвам да ми върнеш всичко, което си откраднал от мен, и то седмократно! Според Божието Слово, освобождавам ограбените ми блага, в името на Исус да се върнат седмократно при мен!
Благодаря Ти, Отче, за седмократното възвръщане на всичко, което дяволът ми е откраднал, и на което имам право. Аз го получавам, Господи, затова Те хваля и Ти благодаря, в името на Исус Христос. Амин!“ 
От проповедник Дейвид Уилкерсън

Коментари

Популярни публикации